Wednesday, January 12, 2011

Dah 3 Kali...........

Selamat pagi kalian..........ini adalah kali ke 3 aku buat blog semula...hehhe ini adalah disebabkan oleh TerLupe Pswd....asyik2 terlupe paswd..Kenapa Kahhh????macam anak berderet plak..kan?..kan??..asyik lupe paswd...kalau nk tau facebook pun buat 2 kali dah.  .kali ini saye akan cube untuk bertahan dan letak paswd yang ditulis pada kertas kecik ni dan tampal kat blakang pc supaye...perangai pelupe aku xberulang lagi.....huh...!

Hari ini saya nak bercerite tentang ape yer?ermmmmmm..hanye ingin berkongsi yer...kisah kehidupan saya dan family....Hidup dalam alam rumahtanga...syukur ya Allah aku masih lagi bersama suami dan anak2 selama 5 tahun...5 Tahun ni mcm2 pengalaman , pahit getir,suke duka...daripada aku keguguran suatu masa dahulu sehingga Tuhan kurniakan kami sepasang anak yang aku harapkan menjadi anak yang soleh dan solehah insyaallah.....mudah-mudahan Tuhan makbulkan ape yang aku harapkan....seperti orang lain jugak....setiap perkahwinan tu pasti ade suke dan duka...sama seperti aku...sedangkan Lidah lagi kene gigit..inikan pulak laki bini...ekekeke...aku suke bertanye kan pengalaman org lain hidup berumahtangga...mcmana nak jadik isteri yg solehah....nak jadik ibu yg baik....kalau ckp mmg senang tapi nak melaksanakan tu subhanallah...dugaan2....tapi takpe..hari-hari yang aku lalui aku sering cube untuk menjadi yang terbaik...walaupun kdg2 sekejap jer berangan..pastu balik keje dgn muke yg hagak penat sukar nak senyum...kenape kahh??sbb....bile tengok rumah mcam kapal terbalik...macam kapal terbang terhempas dari udara..erghhhhhhhh..penat seyhh....tu yg dikatakan rumah bile ade BUdak Tecik....ni ler...ape bleh buatkan...ni lah hari2 yg aku kene harung..kdg2 sampai amik cuti semate2 nak ngemas rumah..kawan2 aku dah tau dah..ko cuti nie mesti nk kemas rumah kan...ni lah..kalau dalam diri aku dah disematkan xsuke akan sepah2 neh...tapi nk didik anak2 aku jgn wat sepah punyer lah payah...dan ini dialog aku balik keje dgn aina:-

ibu :-Kakak! asal umah sepah2 ni..?

kakak:adoii..maneeee lah kakak tau...sape yg sepah kan...adik koT?

ibu:-aik?kalau kakak x wat sepah mesti adik xwat sepah jugak kan ?

kakak:-abah lah nie...umah sepah2 tak kemas2...letak sane..letak sini..(sambil membebel dan kemas brg)..

ibu:-(dlm hati mengekek2 tergelak)...cube lah jgn sepah2..ibu balik keje penat lah kakak..xkan asyik kemas jer..

kakak:ibu2...dah la tue...ibu g mask lah..kakak lapau ni..ibu asyik kemas jer..nanti ibu kemas2 pastu ibu 
xmasak...

ibu.:aik..?budak ni...?kene kan aku balik...anak2....kdg2 geram..tapi kdg2 menghiburkan......

Lumrah hidup ye kalian...nak jadik ibu yang baik pun bukan sesenang yang disangka tau....banyak juga yang perlu dipelajari supaya xwat silap dlm mendidik anak....tapi ape pun kiter sume manusia..mane ade yg sempurna...yer tak?dan aku rase lum lewat sangat untuk aku nyatakan harap2 tahun 2011 ini azam aku tercapai seperti ini..-

1.Sebagai hamba Allah yang bertakwa kepadanya

2.Sebagai seorang isteri yang taat pada suami

3.Sebagai anak yang dapat memberi kebahgiaan buat mak & abah juge keluarge..

4.Sebagai seorang ibu yang penyayang dan lemah lembut dalam mendidik anak..insyaallah..mudah2an tercapai hendaknye...aminnnnnnnn....


p/s selagi lum abih bulan 1 ni....kire xlewat lagik la utk mengucapkan selamat tahun baru 2011..Happy New Year..!!!

0 comments:

Post a Comment