Sunday, January 30, 2011

Kehendak ALLAH.......

30 Jan 2011......perkara yang tak dapat aku lupakan.....Rumah yang baru jer kami duduk,baru jer kami berhias2..baru jer lepas mengecat minggu lepas kini semuanya tinggal lukisan abstrak jer di dinding2...setiap penjuru yang sebelum ni penuh dgn bunga2 penghias yang selalu aku tgk untuk  menghilangkan sedikit kepenatan...kini.....hanyut dibawa arus.......oh Tuhan....begitu berat dugaan buat kami...kami yang baru mula tinggal di rumah sendiri....baru mula memunggah barang2 dari kotak2...YA ALLAH tidak terbayang saat aku mengharunginya....air deras bak angin memukul ombak ketika kami anak branak baru lelapkan mata....tak dapat aku bayangkan.....betapa sebaknya dada....kejadian berlaku sekelip mata...mula2 air memenuhi ruang tamu sehingga ke paras lutut..bayangkan...ketika itu...aku mintak pertolongan..yang jiran2 lain sibuk menyelamatkan keluarga masing2..sedangkan aku...terperangkap dgn anak2 kecil...YA ALLAH....YA TUHANku..... tak dapat digambarkan...ruang dapur penuh dgn air paras pinggang...bagaimana anak2 kecil ku...menjerit sekuat hati demi anak yg perlu diselamatkan dulu....mujur ade seseorang mendengar jeritanku....selamatkan anakku dulu....ape yang sempat jer aku capai,...belum penah aku hadapi semua nie...dan tak pernah lagi sebelum2 ni ditimpa banjir sebegini di kawasan rumah aku...oh Tuhan benar2 menguji kami...kami redha YA ALLAH..jam menunjukan 1.00am...rumah aku hampir2 paras kepala....walau hati ni hanya ALLAH yang tahu tapi aku redha dengan kehendak mu YA ALLAh....segalanya kehendakmu....aku menerima...aku redha...hujan makin lebat...hujan lebat tanpa henti....YA TUHAN selamatkanlah semuanya....ku mohon YA ALLAH....ini ketentuanmu..dan ini kehendakmu...aku hanya hamba mu yang alpa....tapi syukur..kami sekeluarga selamat...cuma keadaan rumah yang aku xtau ape akan terjadi...hati berdebar menunggu pagi..bimbang sampai bilakah begini...dgn keadaan anak2 bersekolah..keperluan sekolah...arrrrggggghhhhh mcm2 lah....Doaku moga ape yang terjadi hari ni xkan aku hadapi lagi...ku mohon ya allah..ku mohon..............

2 comments:

yong ibu chem said...

ya Allah nadia. seram +sedih kakyong baca entri ko ni. camner leh terperangkap tu? laju yek airnya naik.

alhamdulillah. tak de apa2 yg tak diingini berlaku.

IBU AINA , AQIL & AMSYAR said...

tu la k.yong...semua kehendak dia...alhamdulillah xde ape2...cume mase tu...dok jerit2 pekik mintak tlg selamatkan budak2 dulu..teruk gak banjir kali nie...kawasan rumah yg xpenah dilanda banjir...kene plak kali nie...takpelah..redha dan setiap ape yg terjadi ade hikmahnyer....seram sejuk?apetah lagi den yg mgalami...ape pun...syukur...semua selamat...

Post a Comment